För 10 månader sedan ..

Blir ett långt inlägg nu, om mig och Gonzalo

.. Det hela började det att jag dansar på Dansverkstad i år. Det var öppet hus på dansverkstan. Min grupp skulle visa upp Ragga Dancehall. Klockan kvart över 9 på morgonen står jag och väntar på Mandy. Vi går mot dansen. Klockan 10 började repitionerna, vi hade inte dansat våran dans sens juluppvisningen. Vi var ca 7 pers. Det var flera dansgrupper där. Som sagt den dagen var jag jätte nära på att inte komma, var med massa vänner dagen innan så kom hem väldigt sen, och att vakna upp halv 9 kändes inte okej. Men iallfall tillbaka till träningen. Vi körde igenom dansen flera gånger, kollade på dom andra grupperna och prata massa. Sen så ser jag en kille, jag säger till Mandy vem är det där? Hon hade ingen aning. Sen så ser jag en till kille (och det var Gonzalo) jag typ tappade hakan, och till Mandy sa jag direkt vem är det där:O:O!! Jag sa till mig själv jag ska ta reda på vem det är. Vi fick ögonkontakt direkt. Han stog och kolla medans vi tränade och ja ba till mig själv gör inte bort dig nu Jasmina! Jag var ju så larvig också gick på toa 100 gånger fast jag egentligen inte behövde haha! Den dagen hade jag no make up! Det var januari och då är man likblek! Det enda jag hade var eyeliner, mascara och rouge. Det fick funka! Tiden gick och det började närma sig uppvisningen. Fortfarande hade vi ögonkontakt och allt. Jag sa till Mandy innan dagen är slut så ska jag prata med honom. Och Mandy känner ju mig så bra hon ba du kommer aldrig våga gå fram till honom ja ba vi får se. Haha. Vi hade tränat klart och snart var det dags för uppvisning! Pirr i magen. Våran dancehall grupp står utanför salen vi ska uppträda i, jag hör värsta låten och jag tänker att det är säkert en hip hop grupp som tränar. Jag öppnar dörren så ser jag Gonzalo sjunger. Jag fattade nada! Jag ba what? Asså jag öppnade dörren helt och stod där som en idiot och glodde haha ja blev en staty ett tag där. Sen Gonzalo vänder sig om och sjönger och kollar på mig. Ja dog typ. Jag frågar min grupp vilka är dom här killarna? En tjej i gruppen sa det är Next3 som ska vara med i melodfestivalen i år, och deras bakrunds dansare är från dansverkstan. Ja ba jaaha nu hänger jag med. Sen så var det dags att gå in till salen. Linda (ägaren av skolan) ropade in oss. Jag var den enda som kom in där, Gonzalo bara står och tittat på mig. Ja ba hallå kom in då! Resten av tjejerna kommer in, vi står och dansar och larvar oss lite. Gonzalo och resten av companit sitter på några stolar och kollar på. Folk börjar komma in och sätta sig, vi står helt pirriga i magen och väntar på våran tur. Allt börjar komma igång. Grupperna dansade och strax var det vi. Där min placering var det var 2 meter ifrån Gonzalo, ja får ju inte göra bort mig nu! Men vad tror ni hände??? Vi var nr 4, Linda sätter på våran låt. Gruppen ba det är vi det är vi, vi fick panik! Ska vi börja dansa eller inte? I början av våran dans så ska vi få igång publiken och ba Wuuuuuu! Så vi började jag och en till tjej kommer in på dansgolvet när Linda stänger av musiken och säger i micken, oj fel inte ni än. Jag ville dööööö!!!! Jag går tillbaka sätter mig på golvet börjar as garva och är röd som tusan i ansikten! Sen så säger Linda nu är det eran tur, jag ville hänga henne hahaa! Hon sätter på låten vi börjar, och i början ska vi sheaka sönder ja ba nu ska jag ge allt! Allt går super bra tills jag tappar mitt bamboo örhänge! Jag ba neeeeej! Varför ska allt hända mig för? Sparkade bort örhänget och fortsatte! Efter vi var klara satte vi oss på golvet och då märker jag att Gonzalo kollar jag kollar tillbaka. Höll ögonkontakten väldigt länge, sen så kolla han bort. Sen så skulle Gonzalo, Adam och Jimmy sjunga. Skit bra! Jag har alltid velat haft en kille som kan sjunga(A). Efter allt var slut så sa jag till Mandy vi ska inte hem än! Haha, vi gick och provade på lite danser och hade fortfarande värsta ögonkontakten med Gonzalo. Sen jag och Mandy står och jag fick ett sms, sen så ser jag Gonzalo resa på sig upp min tanke var han ska säkert på toa. Mandy ba Jasmina! Jag kollade upp och sen så stog Gonzalo där. Han ba här och gav mig deras singel. Jag ba tack. Jag smälte helt, hans leende, hans ögon asså allt! Vi gick till cafeterian och jag hoppade av glädje! Jag är ju skit mobbad haha. Vi träffade på några vänner, vi sitter och pratar och har kul. Gonzalo sitter en bit bort, fortfarande så kollar vi på varandra. Jag väntade bara på min chans att få prata med honom. Sen det hände. Gonzalo reser på sig upp trodde han skulle gå. Så jag reser på mig, Mandy ba du kommer aldrig våga ja ba hej då haha. Jag går fram tar tag Gonzalo i armen. Det var så pinsamt jag ba hej vad duktiga ni var och gav en jätte pinsam kram. Ja ba neeeeeej, var så skämmit! Vi började prata och ja tog hans msn. Sen så skildes vi åt. Men se så kom han tillbaka mitt leende var enda upp till kinderna. Hihi sen så skulle dom gå och jag lossades gå på toa sen så kommer Gonzalo fram till mig och vi började prata. Jag föll för honom direkt. Han gick och jag gick tillbaka till Mandy. Jag och Mandy bestämde oss för att gå. Vi är på väg hem och jag pratade med mamma och berätta allt. Sen så hör jag någon vissla, man brukar ju inte bry sig om när någon visslar så jag sket i det. Men Mandy kollade och hon ba Jasmina vänd dig om, sen så är Gonzalo, Adam och Jimmy där och ja ba :O Oh shit. Dom kommer hälsar och allt det blir knäppt tyst ja ba innerst inne kan någon säga nått. Sen börja vi bara prata sen skulle de till deras tåg. De bor i Norrköping. Gonzalo gav mig världens kram och pussa mig på kinden och sa jag kommer till V-ås varje helg ska vi ses när jag kommer tillbaka. Jag dog för hans parfym oh va gott han luktade. Och jag sa ja varför inte. Sen så skildes vi åt, jag och mandy började gå hemåt jag hoppade som en galning! Haha var så glad. När jag kom hem addade Gonzalo, letade runt på nätet som en galning om Next3, hittade massa youtube clip och grejer på svt och allt. Sen så pratade jag med honom på msn länge länge. Sen så frågar han efter mitt nummer, sen så ringde han upp direkt. Sens den dagen har det varit vi två.. <3 Snart firar vi 9 månader.


Kommentarer
Postat av: Linda

Oh va gullig histora

2009-10-12 @ 10:59:46
Postat av: Malin

Det verkar som det var kärlek vid första ögonkastet

2009-10-12 @ 12:49:15
Postat av: Mandy

åh va längesen! :D haha, kommer ihåg den dagen hahaha!

2009-10-12 @ 18:35:26
URL: http://mandytang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0